Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

Domino-effect Japan kan ook in Nederland voorkomen

Dit artikel verscheen op WaterForum op 22 maart 2011

De gevolgen van de tsunami in Japan strekken zich uit tot ver buiten het getroffen gebied en treffen kerncentrales en de nationale energievoorziening en economie. Ook bij een watersnood en andere grote rampen in Nederland zijn zulke keteneffecten te verwachten, stellen onderzoekers Bas Jonkman (TU Delft/University of California, Berkeley) en Ties Rijcken (TU Delft).

Lees verder op de site van WaterForum.

Update 28 maart: Ook Cobouw besteedde aandacht aan dit onderwerp: ‘Effecten tsunami kunnen ook in Nederland voorkomen’

Be Sociable, Share!